Dangtelis, radiatorius tavo automobiliui
Dangtelis, radiatorius už Top modeliams
- BMW 5 Serija Dangtelis, radiatorius
- Dangtelis, radiatorius BMW 3 Serija
- Dangtelis, radiatorius AUDI A6
- VOLKSWAGEN PASSAT
- AUDI A4 Dangtelis, radiatorius
- Dangtelis, radiatorius VOLKSWAGEN GOLF
- Dangtelis, radiatorius MERCEDES-BENZ E Klasė
- OPEL ASTRA
- TOYOTA AVENSIS Dangtelis, radiatorius
- Dangtelis, radiatorius OPEL ZAFIRA
- Dangtelis, radiatorius BMW X5
- VOLVO V70
- TOYOTA COROLLA Dangtelis, radiatorius
- Dangtelis, radiatorius MERCEDES-BENZ C Klasė
- Dangtelis, radiatorius AUDI A3
- SKODA OCTAVIA
- HONDA CR-V Dangtelis, radiatorius
- Dangtelis, radiatorius VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Dangtelis, radiatorius VOLKSWAGEN TOURAN
- VOLVO XC60
Dangtelis, radiatorius defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Aušinimo skysčio talpos dangtelis
Aušinimo skysčio talpos dangtelis yra svarbi automobilio aušinimo kontūro dalis. Jis atidaro plėtimosi talpą, leisdamas vairuotojui pridėti aušinimo skysčio. Dangtelio gedimai yra reti, bet karts nuo karto pasitaiko.
Automobilio aušinimo sistema
Automobilio aušinimo sistema veikia tam, kad apsaugotų variklį nuo perkaitimo. Degimo variklių funkcija yra deginti kurą mažomis dalimis sproginėjimuose ir naudoti susidariusį slėgį kinetinės energijos sukūrimui. Variklis neturi jokios naudos susidariusiam išmetimo karščiui, kurį reikia sumažinti. Tai ir yra aušinimo sistemos užduotis.
Paprasti ir maži vejapjovių ar mažų motociklų varikliai išsiverčia oro aušinimu. Išmetimo karštis, sukuriamas cilindrų yra ištraukiamas iš variklio naudojantis aušinimo pelekais ir nukreipiamas oro tėkme ar fenu. Šis, kažkada labai populiarus, variklio aušinimo būdas, palaipsniui teko nebepakankamas, nes varikliai darėsi vis galingesni. Todėl jį pakeitė aušinimas vandeniu arba aušinimo skysčiu.
Aušinimo skystis kontūre, nuolatos pumpuojamas per variklį. Skysčio, kuris dažniausiai susideda iš vandens ir glikolio, aušinimą suteikia radiatorius. Savo ruožtu, radiatorius aušinamas oro tėkmės iš lauko, kurią sukuria prijungtas fenas.
Jokia vandens kanalų sistema nėra amžinai sandari. Mažas aušinimo skysčio praradimas, bėgant laikui nėra išvengiamas. Ypatingai senuose automobiliuose, aušinimo skysčio lygis turėtų būti reguliariai tikrinamas. Aušinimo skysčio pripildymo lygį jūs galite rasti ant plėtimosi talpos.
Plėtimosi talpos įspėjimo funkcija
Be sandarinimo funkcijos, plėtimosi talpos dangtelis turi svarbią įspėjimo funkciją vairuotojui. Jeigu slėgis per daug pakyla, plėtimosi talpos dangtelis atidaro aušinimo sistemą. Tai atsitinka, kai slėgis siekia apie 1,5 bar. Perkaitimas atsitinka kai:
- sistemoje yra per mažai aušinimo skysčio
- variklis patiria per didelį įtempimą (pvz. važiuojant į kalną arba perkrovus)
- cilindro galvos tarpinė yra pažeista
- radiatorius yra sugedęs
- termostatas yra sugedęs
Tai sukels garus išeiti iš aušinimo talpos dangtelio. Daugeliu atvejų, variklio valdymo lemputės užsidegs. Variklis turi būti iš karto užgesinamas, kitaip jis patirs didelius pažeidimus.
Plėtimosi talpos dangtelio gedimai
Iš esmės, plėtimosi talpos dangtelis yra patvari detalė be jokio reikalo ją pakeisti viso automobilio naudojimo metu. Tačiau, plėtimosi talpa gali turėti įtrūkimų, o tada reikia keitimo. Kartu su talpa keičiamas ir jos dangtelis.
Plėtimosi talpos dangtelio gedimas tampa akivaizdus, kai jis nebegali pakelti normalaus aušinimo sistemos slėgio. Taip gali nutikti dėl guminio tarpiklio, kuris yra dangtelio apačioje. Tokiu atveju, apsimoka pakeisti visą dangtelį. Nuolatinis perėjimas nuo karštos temepratūros į šaltą, gali paveikti dangtelio medžiagos vientisumą, o šios pigios dalies keitimas yra geriausias būdas tai pašalinti.
Plėtimosi talpos dangtelio keitimas yra toks pat paprastas kaip ir atrodo: detalė gali būti labai paprastai nuimama bendram aušinimo sistemos užpildymui. Savo ruožtu, ją galima pakeisti nauja dalimi.
Jeigu atpažįstamas plėtimosi dangtelio gedimas, jį reikėtų patikrinti ar tai vienintelis gedimas aušinimo sistemoje. Ši sistema palaipsniui sensta ir todėl visas dalis reikia patikrinti, jeigu reikia pakeisti.
Kadangi dangtelis išlaiko slėgį sistemoje, plėtimosi talpos dangtelio kokybė yra labai svarbi. Net gerų prekinių ženklų produktai yra labai pigūs. Nėra jokios logiškos priežasties susigundyti pigiais pasiūlymais. Aukštos klasės dangtelis, pvz. iš FEBI BILSTEIN, kainuoja tarp 6 ir 15 eurų.