Šarnyro stabilizatorius tavo automobiliui
Stabilizatoriaus traukė už Top modeliams
- BMW 5 Serija Stabilizatoriaus traukė
- Stabilizatoriaus traukė BMW 3 Serija
- Šarnyro stabilizatorius AUDI A6
- VOLKSWAGEN PASSAT
- AUDI A4 Stabilizatoriaus traukė
- Stabilizatoriaus traukė VOLKSWAGEN GOLF
- Šarnyro stabilizatorius MERCEDES-BENZ E Klasė
- OPEL ASTRA
- TOYOTA AVENSIS Stabilizatoriaus traukė
- Stabilizatoriaus traukė OPEL ZAFIRA
- Šarnyro stabilizatorius BMW X5
- VOLVO V70
- TOYOTA COROLLA Stabilizatoriaus traukė
- Stabilizatoriaus traukė MERCEDES-BENZ C Klasė
- Šarnyro stabilizatorius AUDI A3
- SKODA OCTAVIA
- HONDA CR-V Stabilizatoriaus traukė
- Stabilizatoriaus traukė VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Šarnyro stabilizatorius VOLKSWAGEN TOURAN
- VOLVO XC60
Šarnyro stabilizatorius defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Stabilizatoriaus traukė yra gana nepastebima detalė su svarbia funkcija. Ji perduoda siūbavimo jėgas iš automobilio kėbulo į stabilizatorių. Tačiau, jos tikslas nėra kompensuoti šias jėgas (tai pakabos užduotis), tačiau per dvigubas skersines svirtis susieti šiuos judėjimus su pakaba. Sugedusi stabilizatoriaus jungtis sukelia vairavimo komforto praradimą, automobilis pradeda “plaukti”. Tai ignoruodami jūs rizikuojate patirti avarijas, nes vengiamieji manevrai pavojingose situacijose nebebūtų įmanomi.
Kur yra stabilizatoriaus traukė?
- Vertikaliai laikomas stabilizatoriaus jungties strypas gali būti randamas už priekinių ratų, kai jie yra pilnai pasukti. Priklausomai nuo gamintojo jie diegiami tik ant priekinės ašies, arba ant abiejų ašių, tačiau niekada tik ant galinės ašies. Šioje pozicijoje prieiga prie jų yra sudėtingesnė, nes galinių ratų negalima pasukti, papildomai sudėtingesnis ir diegimas.
Kaip veikia jungties strypas?
- Svarbiausi stabilizatoriaus jungties elementai yra jo sujungimai. Kadangi jie iš esmės nustato transmisijos pajėgumą, kuri gali vykti tiesiogiai per veržlių sujungimus, šakotus sujungimus arba netiesiogiai per guminius guolius ar šarnyrus.
- Vienas iš galinių strypų yra prijungtas su važiuokle (automobilio kėbulas), o ties kitu galu su stabilizatoriaus strypu. Kylantis ir besileidžiantis važiuoklės judėjimas yra perduodamas adekvačiai.
Kas atsitinka esant gedimui?
- Įprastas stabilizatoriaus jungties gedimo ženklas yra beldimo gardas ties pėdomis, tiesiai virš automobilio ratų.
- Palaipsniui važiuojant, vairavimo kokybė prastėja, bet galiausiai automobilis pradeda siūbuoti intensyviau, o tai dalinai juntama kelio vingiuose, kur pasireiškia nepakankamu reagavimu į vairuotojo veiksmus.
- Kai pakabos jungtis yra sugedusi, vairavimo saugumas sumažėja ir tampa žymiai sunkiau išvengti pavojingų sityacijų dėl prastesnės vairavimo kokybės.
Galimos priežastys:
- Stabilizatoriaus jungties strypas sugeria aukštas traukimo ir stūmimo jėgas ir nuolat yra apkraunamas važiuojant. Medžiagos nusidėvėjimas dėl apkrovos yra pagrindinis priešas ir didžiausias gedimų sukelėjas.
- Papildomai, sujungimai praranda savo funkcionalumą dėl apkrovos ar senėjimo. Sukimo sriegiai gali būti pažeidžiami, guminiai guoliai tampa akyti, o šarnyrai pradeda trintis.
Važiuoti į autoservisą ar keisti savarankiškai?
- Daugelyje automobilių, savarankiškas pakabos jungčių keitimas yra įmanomas be didesnių problemų. Tam nereikia jokių specialių įrankių, nes juos galima įdiegti tik viena įmanoma kryptimi; nėra daug vietų suklysti. Priklausomai nuo gamintojo, gali reikėti pritaikyti tam tikrą sukimo momentą, apie kurį jums reikėtų žinoti.
Patarimai keitimui:
- Ties priekiu, stabilizatoriaus jungtys prieinamos, kai ratai yra pasukti iki galo. Galiniai ašiai, automobilį reikia pakelti ir nuimti galinius ratus.
- Didžiausias iššūkis nuimant apkrovą reikalauja skersinių svirčių atramos svirtimi. Tik tuomet galima atsukti abu sujungimus arba nusverti juos su laužtuvu.
- Sutepimo medžiagos naudojimas, ar vazelinas ant guminių guolių ir stabilizatoriaus įvorės gali palengvinti jų diegimą.
Ką daryti esant sugedusiems guminiams guoliams
Dažnai, stabilizatoriaus jungties guminiai guoliai, veikiantys kaip slopintuvas, tampa akyti, įtrūksta ir negali tinkamai veikti. Jų atskiras keitimas nėra įmanomas ir daugeliu atvejų nėra rekomenduojamas, nes maži įtrūkimai ant jų dalių yra dažnai nematomi, net profesionalams. Daugelis gamintojų įtraukia guminius guolius ar kitas jungiamąsias dalis stabilizatoriaus jungties keitimo rinkinyje. Be to, juos reikia keisti visai ašiai, kad būtų išvengtas netolygus nusidėvėjimas vienoje pusėje.
Kokių kaštų galima tikėtis
Jeigu jūs susilaikote nuo nuolatinio važiavimo limitų naudojimo, jums nereikia jaudintis dėl apkrovos stabilizatoriaus jungtims. Bendrai, juos labiausiai paveikia amžius. Po maždaug 200 000 nuvažiuotų kilometrų, reikėtų juos patikrinti. Galiausiai, ties 300 000 km tai dažniausiai pabaiga. Stabilizatoriaus jungtys kainuoja tarp 15 ir 50 eurų, brangesni produktai suteikia geresnį vairavimo komfortą viso naudojimo metu.
Nepaisant to, kad ženkliai pigesnės automobilių dalys, tokios kaip stabilizatoriaus jungtys suteikia papildomą taupymo galimybę. Lankantis mūsų parduotuvėje, kur mes ne tik siūlome kasdienes nuolaidas, bet taip pat specialius biudžeto pasiūlymus mūsų jau geroms kainoms, jūs galite sutaupyti pakankamą kiekį pinigų.