Spyruoklė tavo automobiliui
Spyruoklė už Top modeliams
- BMW 5 Serija Spyruoklė
- Spyruoklė BMW 3 Serija
- Spyruoklė AUDI A6
- VOLKSWAGEN PASSAT
- AUDI A4 Spyruoklė
- Spyruoklė VOLKSWAGEN GOLF
- Spyruoklė MERCEDES-BENZ E Klasė
- OPEL ASTRA
- TOYOTA AVENSIS Spyruoklė
- Spyruoklė OPEL ZAFIRA
- Spyruoklė BMW X5
- VOLVO V70
- TOYOTA COROLLA Spyruoklė
- Spyruoklė MERCEDES-BENZ C Klasė
- Spyruoklė AUDI A3
- SKODA OCTAVIA
- HONDA CR-V Spyruoklė
- Spyruoklė VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Spyruoklė VOLKSWAGEN TOURAN
- VOLVO XC60
Spyruoklė defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Tvirtas slopinimas patogiam važiavimui: spyruoklės
Spyruoklės yra būtina pakabos sistemos dalis, kartu su amortizatoriais jos suteikia patogų slopinimą. Aukštos kokybės spyruoklės kompensuoja netolygumus kelyje ir apsaugo nuo jų poveikio automobilio saloną. Spyruoklės yra dažniausiai pasitaikanti mechaninio slopinimo forma.
Kodėl naudojamos ir spyruoklės ir amortizatoriai?
Automobilio spyruoklės kompensuoja didelius kelio nelygumus. Būdamos iš anksto įtempiamos, jos spaudžia ratą į kiekvieną duobę, per kurią pervažiuoja, o automobilis išlaiko nuolatinį kontaktą su keliu. Amortizatoriai, savo ruožtu, yra sukurti mažesniems nelygumams ir patikimai slopina akmenis ir mažesnes skyles kelyje. Amortizatorius ir spyruoklė suformuoja pakabos statramstį. Jų slopinimo funkcijos visuomet tobulai suderintos. Kai amortizatorius keičiamas, jis visuomet turi tikti prie spyruoklės.
Skirtingos pakabų sistemos
Pati pirmoji pakaba turėjo lakštines linges, kurios buvo diegiamos autobusuose. Sąvaros spyruoklės šiandien retai randamos automobiliuose. Bekelės automobiliai ir furgonai vis dar gali jas turėti ties galine ašimi, tačiau jos pamažu keičiamos įprastomis spyruoklėmis. Dar viena pakabos rūšis gali būti aptinkama vikšrinėse transporto priemonėse.
Čia, torsiono strypas suteikia sau pakankama pakabos detalę. Ypatingai, kompaktiški ir vidutinio dydžio prancūziški automobiliai buvo aprūpinami šios rūšies pakaba. Techniškai, torsiono strypai buvo labai paprasti: plieninis vamzdis, besisukantis ties išilgine ašimi. Jų diegimas yra gana sudėtingas, o šeimos automobiliuose pastebima didelė rūdžių tendencija, dėl kurios detalė stringa, kas padaro jų keitimą dar sudėtingesniu.
Spyruoklės pozicija
Bendrai, spyruoklės ir amortizatoriai sudaro pakabos statramsčio vienetą. Galinėse ašyse atskira konstrukcija gali būti aptinkama su spryuokle ir amortizatoriumi skirtingose pozicijose. Dažnos dvi pakabos statramsčio pozicijos: daugelyje statramsčių, amortizatorius yra laikomas spyruoklės centre. Kai kurie statramsčiai susideda iš amortizatoriaus ir spyruoklės, kurie yra šalia vienas kito. Jie gali būti keičiami kartu, visai kaip įprastainiai statramsčiai.
Spyruoklių gedimai
Spyruoklė puikiai tarnauja apie 100 000 – 150 000 km. Silpnoji detalės vieta yra jos konstrukcija. Tam, kad būtų pakankamai tvirta ilgesniam naudojimui, ji jokiu atveju negali būtų atspari rūdims. Nerūdijantis plienas šiai užduočiai yra per daug trapus ir per greitai sugestų. Gamintojai aprūpina spyruokles su elastingų dažų sluoksniu. Artimas kontaktas su keliu ir nuolatinis tvirtinimo taško judėjimas sukelia palaipsnį dažnų nusitrynimą. Susidaro rūdys ir spyruoklė gali anksčiau ar vėliau sulūžti.
Sulūžusi spyruoklė yra pavojingos vairavimo situacijos sinonimas. Todėl, patariama patikrinti ar reikia pakeisti spyruokles nurodytais intervalais. Sulūžusi spyruoklė turi greitą ir neigiamą efektą vairavimo būklei. Automobilis traukiamas į vieną pusę, pakaba yra labai garsi, o vairavimas ženkliai pablogėja. Jeigu taip nutinka, jums reikėtų iš karto nedideliu greičiu važiuoti į artimiausią autoservisą.
Spyruoklės keitimas
Pažesitą lakštinę lingę išardyti ganėtinai lengva: ją galima nupjauti kampiniu šlifuokliu ir nuimti. Tai taip pat ir saugiausias būdas: sugedusi spyruoklė gali vėl sulūžti spyruoklės kompresoriuje, potencialiai sukeldama sveikatai pavojingą situaciją. Didžioji pakabos dalis turi būti išardoma, kad būtų galima įdiegti naują spyruoklę. Naujos spyruoklės diegimas visuomet reikalauja spyruoklės kompresoriaus naudojimo. Visi savarankiški bandymai su tempimo lynais ar kitais sprendimais yra labai pavojingi. Iš tikrųjų, didelė dalis rimtų sužeidimų savarankiškai atliekant automobilių remontą nutinka dėl spyruoklių spaudimo netinkamais įrankiais.
Naujos spyruoklės kaina
Spyruoklės kaina priklauso nuo automobilio, kuriame ji diegiama. Maži ir kompaktiški automobiliai reikalauja mažiau tvirtų spyruoklių, negu sunkūs sedanai ar galingi lenktyniniai automobiliai. Spyruoklės visuomet keičiamos visai ašiai. Kainos prasideda nuo apie 30 EUR vienai spyruoklei.