Vandens siurblys už Top modeliams
- Vandens siurblys BMW 3 Serija
- BMW 5 Serija
- AUDI A6
- AUDI A4
- Vandens siurblys VOLKSWAGEN PASSAT
- VOLKSWAGEN GOLF
- TOYOTA AVENSIS
- OPEL ZAFIRA
- Vandens siurblys OPEL ASTRA
- VOLVO V70
- MERCEDES-BENZ E Klasė
- AUDI A3
- Vandens siurblys TOYOTA COROLLA
- VOLVO S60
- BMW X5
- OPEL VECTRA
- Vandens siurblys MERCEDES-BENZ C Klasė
- VOLVO XC 90
- SKODA OCTAVIA
- VOLKSWAGEN TOURAN

Termostatas, aušinimo skystis
(10000 produktai)
Radiatorius, variklio aušinimas
(10000 produktai)
Išsiplėtimo bakelis, aušinimo skystis
(4994 produktai)
Dangtelis, radiatorius
(1545 produktai)
Aušinimo skysčio jungė
(4166 produktai)
Šilumokaitis, salono šildymas
(7027 produktai)Vandens siurblys defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Aušinimo sistemos širdis
Vandens siurblys yra centrinė variklio aušinimo sistemos dalis, atsakinga už aušinimo cirkuliaciją ir užtikrinanti, kad variklis neperkais. Vandens siurblio gedimas turi mirtinas pasekmės. Dažniausiai, apie gedimą pranešama iš anksto, Be siurblio funkcijos yra ir papildoma užduotis: pavaros diržo arba V formos diržo įtempimas.
Vandens siurblio funkcija
Aušinimo siurblys yra visai šalia variklio ir veikia nuolatos. Jis varomas diržo arba krumpliaračių mechanizmo. Aušinimo siurblys sudaro slėgį, kurio reikia išspausti aušinimo skystį per variklį. Aušinimo skystis patenka į vandens siurblį esant šaltoje stadijoje. Siurblys eina per variklio bloką per aušinimo sistemos žarneles. Šios žarnelės perneša vandenį per radiatorių, esant priekinėje automobilio dalyje. Norint leisti kompensuoti slėgį kintančiame variklyje arba dėl išorinės temperatūros, daugelis automobilių yra aprūpinti plėtimosi talpa. Ji leidžia patikrinti, ir jeigu reikia, pridėti aušinimo skysčio. Automobiliuose be išsiplėtimo talpos, skystis pilamas tiesiai į radiatorių.
Aušinimo siurblio gedimai
Techniškai, vandens siurblys yra labai paprasta detalė, susidedanti iš korpuso su per jį einančiu velenu. Jos gale yra ratas, varomas išorinio diržo mechanizmo. Velenas turi vidinį ratą su sraigtais, kuris ir išjudina vandenį. Silpnoji siurblio vieta yra tarpiklis, sandarinantis siurblį iš išorės, o taip pat jo ašį ir guolį. Norint nesugadinti vientisumo, ašis dažnai aprūpinama nuolatiniu sutepimo, arba montuojama su sandariu tarpikliu. Vandens siurblyje nenaudojami įprasti šarnyrai, nes jie negali suteikti tinkamo sandarumo. Vienos pusės slėgis iš diržo sukelia nusidėvėjimą guolio kraštutinumams. Įprasti siurblių gedimo simptomai yra:
- Garsus siurblio cypimas
- Pratekėjimas iš korpuso
Vandens siurblio keitimas
Vandens siurblio keitimas nėra labai sudėtingas. Jeigu aušinimo skysčio siurblys papildomai naudojamas pavaros diržų įtempimui, abi detalės, dažniausiai, keičiamos kartu, atliekant nuolatinę automobilio priežiūrą. Savo ruožtu, logiška pakeisti diržą, kai reikia keisti vandens siurblį. Daugelyje automobilių, pavyzdžiui senoje Opel Corsa A, vandens siurblys montuojamas ant variklio su trimis varžtais. Juo atsukus siurblį galite pakeisti nauja dalimi.
Vandens siurblio kaina
Variklių gamintojai laiko aušinimo skysčio siurblius nusidėvinčiomis automobilių dalimis. Anksčiau, ar vėliau, jų keitimas yra neišvengiamas. Gamintojai garantuoja nuolatinė variklio veikimą, net jeigu vandenyje yra daug kalcio. Sistemose, kur aušinimo skysčio siurblys taip pat naudojamas diržų įtempimui, tai dažniausiai yra keitimo rinkinio dalis. Aušinimo skysčio siurbliai, kurie varomi diržo mechanizmo, dažniausiai pakeičiami lengviau. Sistemose nereikia atsižvelgti į jautrius pavarų diržus su jų įtempimo kontrole. Abiem atvejais naujo siurblio kainos prasideda nuo 30 eurų.
Pastaroji vandens siurblių karta apima kintamuosius siurblius su jų nuosavais elektriniais motorais. Jie užtikrina ganėtinai ilgesnį veikimo laiką, negu tradiciniai vandens siurbliai. Gamintojai įvardija 6 kartus ilgesnį naudojimo laiką, kurį vis dar reikia įvardinti. Elektroniniai ir kintamieji vandens siurbliai turi kelis kitus privalumus: jie gali būti geriau įdiegiami variklio bloke ir gali suteikti nustatomą siurbimo veiksmingumą. Pasirenkamasis mechanizmas ir nustatymas padaro elektroninius vandens siurblius labai brangiais.