Svirtis/kumštelis tavo automobiliui

Svirtis/kumštelis už Top modeliams
- Svirtis/kumštelis BMW 5 Serija
- Svirtis/kumštelis BMW 3 Serija
- Svirtis/kumštelis AUDI A6
- AUDI A4
- Svirtis/kumštelis VOLKSWAGEN PASSAT
- Svirtis/kumštelis VOLKSWAGEN GOLF
- Svirtis/kumštelis MERCEDES-BENZ E Klasė
- TOYOTA AVENSIS
- Svirtis/kumštelis OPEL ASTRA
- Svirtis/kumštelis OPEL ZAFIRA
- Svirtis/kumštelis BMW X5
- VOLVO V70
- Svirtis/kumštelis TOYOTA COROLLA
- Svirtis/kumštelis SKODA OCTAVIA
- Svirtis/kumštelis VOLVO XC60
- AUDI A3
- Svirtis/kumštelis MERCEDES-BENZ C Klasė
- Svirtis/kumštelis HONDA CR-V
- Svirtis/kumštelis VOLVO XC 90
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
Svirtis/kumštelis defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Nuo 1954 metų hidrauliniai vožtuvų keltuvai yra naudojami variklio vožtuvų kontrolės sistemose. Jų užduotis yra automatiškai valdyti vožtuvų veikimą. Prieš tai, vožtuvus reikėjo periodiškai nustatyti su rankenėle. Hidrauliniai vožtuvų keltuvai šį žingsnį padarė nereikalingu.
Sudėties iššūkiai variklyje
Iš esmės, variklis susideda iš degimo kameros, stūmoklių ir vožtuvų. Tai tinka dyzeliniams ir benzininiams varikliams. Įprasta variklio konstrukcija turi vožtuvus tiesiai virš degimo kameros, kad jie galėtų būti tiesiogiai kontroliuojami skirstomojo veleno. Ši konstrukcija labai dažnai naudojama nepaisant savo trūkumų. Pagrindinė problema yra tai, kad tai padaro variklį labai aukštą.
Gilios dalys po variklio gaubtu reikalingos, kad patalpintų aukštą variklio bloką. Tai ne problema furgonuose ir sedanuose. Automobilių priekiai tapo lygesni, ypatingai sportiniuose automobiliuose, todėl reikalauja kitokių variklio konceptų. Vienas iš sprendimų buvo perkelti variklio skirstomąjį veleną.
Skirstomojo veleno vietos pakeitimas sukėlė naujų sunkumų
Kompaktiškuose ir sportiniuose automobiliuose, pvz. Fiat Cinquecento arba Pontiac Fiero, skirstomasis velenas buvo padėtas variklio bloko viduje (cam-in-block). Šiuose varikliuose mechaninė skirstomojo veleno galia perduodama stūmimo strypais ir vožtuvų svirtimis. Problema su šiuo sprendimu yra ta, kad varančiojo mechanizmo pratęsimas padarė skirstomojo veleno laiko kontrolę mažiau tikslia. Kad vožtuvų darbui nereikėtų nuolatinių nustatymų, buvo išrasti hidrauliniai vožtuvų keltuvai, kurie automatiškai sulygiuoja vožtuvų prošvaisą. Tačiau, keltuvai, originaliai buvo skirti varikliams su ilga vožtuvo važiuokle, jie šiandien įprasti visuose varikliuose, ir tuose kur skirstomasis velenas yra virš variklio.
Hidraulinio vožtuvo keltuvo sudėtis
Hidrauliniai vožtuvų keltuvai diegiami tarp skirstomojo veleno ir vožtuvo. Detalė susidaro iš kelių atskirų dalių:
- stūmoklio uždangos
- smeigės
- kontrolinio vožtuvo
- grąžinimo spyruoklės
Smeigė, esanti stūmoklio uždangoje, turi tam tikrą prošvaisą. Tarpas tarp smeigės ir uždangos leidžia ten skverbtis tepalui. Smeigė išlaikoma apkrauta su spyruokle. Maža skylutė smeigėje leidžia alyvai iš variklio tekėti į vidų. Ji leidžia tekėti alyvai tik tada, kai praeinantis skirstomasis velenas sukuria traukimo efektą. Alyva teka per iš esmės kietą varžtą, kompensuodama mažiausią vožtuvo prošvaisą.
Hidraulinio vožtuvo keltuvo nusidėvėjimas
Hidraulinis vožtuvo keltuvas yra sudėtinga dalis su keliais mažais komponentais. Jos labai priklauso nuo to ar alyva visuomet yra pakankamai skysta ir skaidri. Sankaupos susikuria ant hidraulinio vožtuvo keltuvo sukelia funkcijos sutrikimus. Be to, grąžinimo spyruoklė, laikui bėgant praranda savo įtempimą. Tai ypatingai tinka mažai spyruoklei laikančiai smeigės kontrolinį vožtuvą vietoje. Hidrauliniams vožtuvų keltuvams svarbu išlaikyti pilną hidraulinę įtampą, kai pereina velenas. Tai padaryti būtų neįmanoma su sugedusia grąžinimo spyruokle.
Sugedęs hidraulinio vožtuvo keltuvas gerai girdisi, iš pradžių dėl skambėjimo ir barškėjimo. Senesniuose automobiliuose, pvz. Golf 2 tai galima ignoruoti. Moderniuose automobiliuose su ženkliai daugiau galios, ženkliai labiau reaguojama į visus jautrius gedimus. Blogiausiu atveju, vožtuvo prošvaisą gali būti pažeista, tačiau stūmokliai pasiektų vožtuvus, o tai gali itin stipriai pažeisti variklį.
Hidraulinių vožtuvo keltuvų keitimas
Vožtuvų keltuvai yra tarp skirstomojo veleno ir vožtuvų, normaliuose varikliuose viršutinis skirstomasis velenas turi būti išrinktas. Tai apima ir skirstomojo veleno važiuoklės mechanizmo išrinkimą. Varikliuose su pavaros diržu tai ganėtinai lengva. Varikliuose su pavaros grandine, iššūkis yra iš ties didesnis. Abiem atvejais, tai puiki proga pakeisti ir pačias pavaros dalis. Varikliams su pavaros diržu tai akivaizdu. Pavaros grandinių varikliams tai priklauso nuo pavaros grandinės amžiaus. Nepaisant to, didžioji dali darbų atliekama bet kokiu atveju, išardant skirstomąjį veleną, todėl tai tikrai nuostabi proga.
Kai skirstomasis velenas bus nuimtas, keltuvus dažniausiai galima ištraukti iš jų laikiklių replėmis. Jie paprastai pakeičiami naujais keltuvais. Hidraulinių vožtuvų keltuvų keitimas reikalauja visiškos higienos!
Po naujų vožtuvų keltuvų keitimo ir viso variklio perrinkimo variklis turi pastovėti bent valandą, leisdamas naujiems vožtuvų keltuvams įsitvirtinti. Tik po šio laiko, jūs galite užvesti variklį ir leisti jam kelias minutes padirbti laisvąja eiga.
Vožtuvų keltuvų remontas?
Kai kurie savamoksliai bando sutvarkyti hidraulinius vožtuvų keltuvus traukdami spyruoklę iš rutulinio vožtuvo. Be to, kad tai reikalauja labai daug darbo, iš to gaunama itin mažai. Nepaisant to, kad įmanoma spaudimo spyruoklei iš tikro sandarinti vožtuvo keltuvą iš vidinės pusės, spyruoklės slėgio jėga nebėra apibrėžta. Rutulinis vožtuvas turėtų atidaryti tam tikrą alyvos slėgį. Jeigu tai tampa neįmanoma dėl per didelio spyruoklės keliamo spaudimo, hidraulinio vožtuvo keltuvo funkcionalumas bus pažeistas. Be to, per jėga suspausta spyruoklė nusidėvi labai greitai ir gedimas yra tik atidedamas, daugiausia tūkstančiu mylių.
Hidraulinių vožtuvų keltuvų kaina
Remonto bandymų beviltiškumas hidrauliniams vožtuvų keltuvams tampa visiškai bereikšmis atsižvelgiant į naujų detalių kainas. Nauji hidrauliniai vožtuvų keltuvai iš tokių žinomų prekinių ženklų kaip FEBI BILSTEIN kainuoja vos 10 eurų, net tokiems brangiems automobiliams kaip Mercedes-Benz. Dideliam varikliui su šešiais ar aštuoniais cilindrais, visų atsarginių dalių keitimas jums atsieitų mažiau kaip 100 eurų, o jūsų variklis veiktų švelniai ir būtų pasiruošęs dešimtims tūkstančių mylių optimalaus veikimo.
Praktiškos papildomos priemonės
Paskirstymo veleno išrinkimas yra išplėstinė operacija varikliui, tačiau cilindro galva vis dar yra savo vietoje. Nepaisant to, tai leidžia išsamiai apžiūrėti skirstomąjį veleną. Hidraulinio vožtuvo keltuvo nusidėvėjimą gali sukelti alyvos trūkumas . Tai paliktų jos pėdsakus ant skirstomojo veleno. Todėl protinga tiksliai išmatuoti skirstomojo veleno geometriją. Tai užtikrina aiškumą ir saugumą. Blogiausiu atveju, gali tekti sumontuoti naują skirstomąjį veleną. Tai sukelia nemažas papildomas išlaidas, tačiau, iš kitos pusės, tai prilygtų pusės variklio revizijai.
Tokiu atveju, pavaros grandinė ir įtempėjas arba pavaros diržas ir skriemulys bei vandens siurblys taip pat keičiami. Jeigu skirstomojo veleno būklė yra toleruotina, reikia pakeisti bent veleno guolio korpusus. Naudotų ir išrinktų guolių nebereikėtų naudoti dar kartą. Be to, protinga suteikti naujiems vožtuvų keltuvams švarią alyvą. Po tokio lygio remontų, rekomenduojamas alyvos, filtro keitimas.
Patarimas: alyvos analizė prieš remonto darbus suteikia detalią informaciją apie vidinę variklio būklę, pranešanti apie potencialiai nusidėvėjusius stūmoklių sandarinimo žiedus arba alkūninio veleno guolius. Patekusio vandens pėdsakai arba didelis nuosėdų kiekis degimo kameroje taip pat gali būti aptiktas. Šiuo metu, alyvos analizė leidžia labai tiksliai nustatyti, galimai net sugedusį cilindro galvos tarpiklį. Su mažomis alyvos analizės investicijomis, gaunama išplėstinė apžvalga visai variklio sistemai. Kitu būdų, būtų tikrai sunku, kai reikia išrinkti variklį ir vėl jį pakeisti hidraulinius vožtuvų keltuvus.