Nestiprus stabdžių pedalo paspaudimas kartu aktyvuoja stabdymo jėgos reguliatorių, ABS ir pagrindinį stabdžių cilindrą. Tada gauta jėga dar labiau padidinama darbiniame stabdžių cilindre ir yra nukreipiama į stabdžių kaladėles (kurioms visada gresia nusidėvėjimo pavojus), esančias šalia stabdžių disko.
Vieni filtrai neleidžia purvui ir vandeniui patekti į variklio dalis.Kiti, tarkim, salono filtras, sulaiko dulkes ir žiedadulkes nuo patekimo į saloną. Alyvos filtrai mažina variklio nusidėvėjimą, o hidrauliniai palaiko stabdžių ir sankabos sistemos slėgį. Kuro ir oro filtrai yra atsakingi už degaus mišinio švarą.
Uždegimo kibirkštis, kuri pradeda degimo procesą, yra pagaminama uždegimo ritėje. Kibirkštis šokinėja nuo ritės iki uždegimo žvakės elektrodų. Dažniausiai tarp šių dalių galima rasti uždegimo laidus ir skirstytuvus. Visos dalys turi rezistorius, kadangi jomis perduodama aukštoji įtampa. Tai leidžia išvengti elektrostatinės iškrovos.
Vairo mechanizmas veikia važiuoklę ir ratus. Taip pat yra paveikiamos važiuoklės dalys, neturinčios skleisti vibracijų valdant automobilį. Vairo stiprintuvas ir mechanizmas užtikrina tinkamą vairo traukės veikimą. Mechanizmas yra sutvirtintas vairo traukėmis, stabilizatoriais, balansyrais ir kitais elementais.
Spyruoklės riboja vibracijų sklidimą ne tik pakabos statramsčiuose. Rato pakabą sudaro amortizatoriai, vairo traukės, balansyrai, atramos ir rutuliniai lankstai. Visi šie komponentai padeda riboti kėbulo siūbavimus. Būtent tai leidžia išlaikyti automobilio valdymą ir prailginti vairavimo mechanizmo tarnavimo laiką.
Sukimo momento skleidimas atliekamas per alkūninį veleną, kai variklyje įvyksta degimo procesas. Diržinė pavara pasirūpina komponentais per paskirstymo dirželių ir skriemulių sistemą, kuri taip pat yra prijungta prie visų pagalbinių įrenginių. Dėl to diržai ir įtempėjai ilgainiui nusidėvi ir juos tenka reguliariai keisti.
Elektros įranga leido užtikrinti be problemų veikiantį apšvietimą. Toliau sekė alternatorius, energijos tiekimas uždegimo ritei, alyvos siurbliams, važiavimo dinamikos kontrolės įrenginiui ir davikliams, valytuvų varikliukams. Elektros įrangos dėka taip pat tapo galimos papildomos komforto priemonės - elektrinis lango pakėliklis, centrinis užraktas ir kiti valdymo elementai.
Valytuvų sistema susideda iš valytuvų traukių, laikiklių ir daugiasluoksnių gumelių. Jų judėjimo periodiškumą nustato valytuvų varikliukas. Labiausiai nusidėvi gumelės, kurias bent kartą per metus reikia keisti kartu su pačiu valytuvu. Langų apiplovimo purkštukai dažniausiai tarnauja tiek pat, kiek pats automobilis.
Sankaba reikalinga sukimo momento perdavimui iš variklio į ratus ir ašiniam jo sulygiavimui. Taigi ten yra perduodamas sukimo momentas. Ašies velenai ir jungtys užtikrina šios jėgos perdavimą į automobilio ašis ir ratus, kur ji yra vienu metu perduodama.
Kėbulas yra automobilio rėmas, kuris būtų mažai kuo naudingas be varančiųjų komponentų ir pavaros sistemos. Stabilūs jo elementai sujungiami su amortizatoriais, pakabos statramsčiais, vairo pavara ir pagalbinėmis dalimis, pavyzdžiui, vairo traukėmis. Tai užtikrina iš kėbulo sklindančių vibracijų malšinimą.
Dyzelis ar benzinas yra saugiai saugomi galinėje automobilio dalyje, o būtent už šoninių kuro bako sienelių. Jo viduje taip pat yra kuro siurblys, kur jis gerai sutepamas. Sistema yra sujungta su įleidimo vožtuvu saugiais laidais ir žarnomis, kurios tiekia kurą į kuro filtrą, kad galima būtų išvengti potencialaus užsiteršimo.
DIRŽINĖ PAVARA
Pilni salono įrangos rinkiniai yra dažnai siūlomi kompaktiškuose automobiliuose. Tai gali būti apmuštos sėdynės, elektrinis langų pakėliklis, reguliuojami šoniniai veidrodėliai, kilimėliai salone ir bagažinėje bei valdymo elementai šildymui, šviesos ir oro kondicionavimui. Įrengimas priklauso nuo vidutinės ar aukštesnės klasės.
SANKABA
Oro kondicionavimo dėka, salonas yra ekonomiškai aušinamas, kadangi šioje sistemoje energija reikalinga tik kompresoriui. Vykstant oro cirkuliacijai, šaltnešis nesunkiai praeina pro išsiplėtimo vožtuvą ir atlieka apsikeitimo šiluma procesus (taip pat ir oro nusausinimą valymo sumetimais) nenaudodamas jokios išorinės energijos.
Vandens aušinimas ir šildymas veikia per šilumokaičius, sunaudodamas visai nedaug energijos. Vandens aušintuvas savo šilumą perduoda į aplinką, kur ją gali perimti šildymo sistemos. Norint perduoti orą per ventiliatorius ir salono orapūtę beveik nereikia energijos. Šios technologijos privalumus išnaudoja ir alyvos cirkuliacijos sistema.
Išmetimo sistemoje išmetimo dujos yra surenkamos, išvalomos ir nuslopinamas jų garsas. Katalizatorius pakeičia dujų sandarą, o duslintuvas sumažina dujų kuriamą spaudimą, kas savo ruožtu sumažina skleidžiamą garsą. Išmetimo sistemoje įrengti davikliai yra atsakingi už geresnio į variklį tiekiamo kuro ir oro mišinio sudarymą.
Automobilio slėgio žarnos yra elastingos bei atsparios karščiui ir cheminėms medžiagoms. Žarnos gaminamos iš gumos su pluošto įdėklais, plastiko arba silikono. Tokio tipo žarnos yra prijungtos prie vandens siurblio, pagrindinio stabdžių cilindro, sankabos ir stiprintuvų siurblių. Jos retai nusidėvi.