Radiatorius, variklio aušinimas tavo automobiliui
Vandens radiatoriai už Top modeliams
- BMW 5 Serija Vandens radiatoriai
- Vandens radiatoriai BMW 3 Serija
- Radiatorius, variklio aušinimas AUDI A6
- VOLKSWAGEN PASSAT
- AUDI A4 Vandens radiatoriai
- Vandens radiatoriai VOLKSWAGEN GOLF
- Radiatorius, variklio aušinimas MERCEDES-BENZ E Klasė
- OPEL ASTRA
- TOYOTA AVENSIS Vandens radiatoriai
- Vandens radiatoriai OPEL ZAFIRA
- Radiatorius, variklio aušinimas BMW X5
- VOLVO V70
- TOYOTA COROLLA Vandens radiatoriai
- Vandens radiatoriai MERCEDES-BENZ C Klasė
- Radiatorius, variklio aušinimas AUDI A3
- SKODA OCTAVIA
- HONDA CR-V Vandens radiatoriai
- Vandens radiatoriai VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Radiatorius, variklio aušinimas VOLKSWAGEN TOURAN
- VOLVO XC60
Radiatorius, variklio aušinimas defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Radiatorius yra kritinis aušinimo grandinės elementas, atsakingas už variklio darbinės temperatūros išlaikymą ir apsaugantis nuo perkaitimo rizikos. Važinėjimas su sugedusiu radiatorių reiškia didelių pažeidimų varikliui riziką. Todėl, ši atsarginė detalė turi būti pakeičiama kaip įmanoma greičiau.
Radiatoriaus apžvalga:
Kur laikoma ši detalė?
- Tiesiai variklio srityje už ventiliatoriaus ir radiatoriaus grotelių
Kaip jis veikia?
- Ties įvadu, aušinimo skystis, sušildytas variklio, yra įsiurbiamas.
- Jis teka per vingiuojančius vamzdžius aušinimo briaunų dėka.
- Priklausomai nuo rūšies, kryžminis srautas, arba šalto oro srautas yra pučiamas į aušinimo briaunas
- Iš angos pusės, atvėsintas aušinimo skystis palieka radiatorių ir įteka į kitą, aušinimo sistemos dalį.
Kas atsitinka esant gedimui?
- Kai radiatorius prateka, jis praranda aušinimo skystį. Kiti faktoriai taip pat gali neigiamai paveikti jo funkcionavimą. Rezultatas yra neišvengiamas variklio perkaitimas, kuris, ekstremaliais atvejais gali lemti visišką sugadinimą.
Galimi sukelėjai
- Sukėlimai gali būti mechaninio arba cheminio pobūdžio.
- Palaipsnis jungiamųjų dalių atsilaisvinimas lemia pratekėjimą.
- Mechaninė apkrova sukelia skylės aušinimo briaunose ir vamzdyne
- Cheminės nuosėdos (kalkių skalė) sukelia mažėjantį aušinimo skysčio veiksmingumą
- Rūdys gali sugadinti paviršių ir sukelti skyles.
Važiuoti į autoservisą ar atlikti remontą savarankiškai?
- daugeliu atvejų, radiatorių, nesunkiai gali sutvarkyti mėgėjai. Vos keliais žingsniais, su raktu ir atsuktuvu, kurių reikia šiam remontui.
Patarimai radiatoriaus keitimui:
-
1. Pradėkite ištraukdami ventiliatoriaus kištukus.
2. Tuomet, atjunkite vandens žarneles (vamzdžius). Susemkite aušinimo skystį dubenyje.
3. Atlaisvinkite oro deflektoriaus plokštės varžtus, atsverkite viršutinė laikiklį ir atsargiai išimkite radiatorių. Įdiegdami naują dalį, veiksmus atlikite atvirkštine tvarka.
4. Po naujo radiatoriaus diegimo, sistemą reikia išvalyti. Atsukite išsiplėtimo talpą ir užveskite variklį. Įjunkite šildytuvą ir nustatykite pilną ventiliatoriaus pajėgumą bei laukite kol atsidarys didysis aušinimo ratas. Tuo tarpo, patikrinkite sujungimus, ar jie yra tinkamai užsandarinti.
Atsarginių dalių skirtumai
Dažniau ar rečiau, šiomis dienomis naudojamos trys radiatorių rūšys. Pigiausi ir dažniausiai sutinkami yra lituoti radiatoriai. Švinu sulydyti, lygūs vamzdžiai ir valcuotos banguotos briaunos yra suvirinami kartu. Lygių vamzdžių skaičius nustatomas pagal detalės aukštį. Šie radiatoriai yra gana sunkūs ir dideli bei turi priimtiną aušinimo atlikimą.
Sudėtiniuose radiatoriuose, vamzdžiai yra ovalūs, o skersiniai yra įterpiami arba įspaudžiami. Sujungimai gaminami pagal pratęsimą ir prijungimą. Šis radiatorius apima daugiau darbo, tačiau išlaiko mažiau medžiagų ir taip sutaupo svorį. Aušinimo atlikimas yra šiek tiek geresnis, negu žalvarinio varianto.
Brangesni automobiliai dažniausiai turi tik aliuminius radiatorius, kuriuos taip pat galima įsigyti kaip atsarginę detalę senesniems automobiliams. Ši rūšis atneša tik privalumus: ypatingai, 15% mažesnį svorį, tačiau taip pat didesnį temperatūrų atsparumą iki 650ᵒC, o taip pat yra kaip natūrali apsauga nuo rūdžių ir cheminio poveikio. Vienintelis jų trūkumas yra gana didelė kaina.
Pažeidimų išvengimas: tinkamas aušinimo skystis ir antifrizas
Tinkamo antifrizo ir aušinimo skysčio naudojimas yra svarbus, nes tik tai suteikia tinkamą apsaugą nuo korozijos ir kalkių. Galima rasti tinkamą priemonę jūsų radiatoriui, pagal aušinimo skysčio spalvą arba duomenis jūsų automobilio naudojimo vadove. Mėlynos ir žalios priemonės turi silikatų, raudonos neturi silikatų ir naudojamos išskirtinai aliuminiams radiatoriams. Mėlynas aušinimo skystis gali pakeisti žalią priemonę išimtiniais atvejais. Raudoni ir mėlyni arba raudoni ir žali niekada neturėtų būti maišomi.
Kokios yra kainos?
Jūsų radiatorių, pagrinde, paveikia korozija ir kalkės, todėl didelis cheminis atsparumas garantuoja ilgą radiatoriaus veikimo laiką. Aliuminiams radiatoriams tai keletas dešimtmečių, tuo tarpu, pigesni plieniniai radiatoriai pradeda rūdyti vos po kelių metų. Juos galite įsigyti už mažiau kaip 100 EUR, tačiau, jų naudojimo laikas bus atitinkamai trumpas. Aukštos kokybės produktai kainuoja iki 300 EUR.
Tie, kurie nuolatos praleidžia laiką greitkelyje, neturėtų taupyti ir verčiau rinktųsi kokybę. Mūsų parduotuvėje jūs rasite originalios gamintojų kokybės automobilių dalis gana mažomis kainomis ir, jeigu pasinaudosite mūsų kasdieniais pasiūlymais ir akcijomis, galite sutaupyti daug pinigų.