Radiatoriaus dangtelis tavo automobiliui

Radiatoriaus dangtelis už Top modeliams
- Radiatoriaus dangtelis BMW 5 Serija
- Radiatoriaus dangtelis BMW 3 Serija
- Radiatoriaus dangtelis AUDI A6
- AUDI A4
- Radiatoriaus dangtelis VOLKSWAGEN PASSAT
- Radiatoriaus dangtelis VOLKSWAGEN GOLF
- Radiatoriaus dangtelis MERCEDES-BENZ E Klasė
- TOYOTA AVENSIS
- Radiatoriaus dangtelis OPEL ASTRA
- Radiatoriaus dangtelis OPEL ZAFIRA
- Radiatoriaus dangtelis BMW X5
- VOLVO V70
- Radiatoriaus dangtelis TOYOTA COROLLA
- Radiatoriaus dangtelis SKODA OCTAVIA
- Radiatoriaus dangtelis VOLVO XC60
- AUDI A3
- Radiatoriaus dangtelis MERCEDES-BENZ C Klasė
- Radiatoriaus dangtelis HONDA CR-V
- Radiatoriaus dangtelis VOLVO XC 90
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
Radiatoriaus dangtelis defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Viskas sandariai uždaroma radiatoriaus dangteliu
Nors radiatoriaus dangtelis yra maža, tačiau labai svarbi aušinimo ciklo dalis, sandarinanti automobilio radiatoriaus viršų. Jį galite lengvai nuimti, kad pripildytumėte aušinimo skysčiu.
Detalės veikimo sutrikimai
Nepaisant to, kad radiatoriaus dangtelis atrodo labai paprastai, jo funkcijos yra gyvybiškai svarbios. Pirminė jo užduotis yra aušinimo ciklo, apsaugančio nuo vandens pratekėjimo, sandarinimas važiuojant. Variklio sušilimas gali sukelti aušinimo sistemos slėgio padidėjimą iki 1 – 1.5 bar. Radiatoriaus dangtelis privalo patikimai ištverti šį slėgį. Maksimalus slėgis dažniausiai rašomas ant radiatoriaus dangtelio.
Jeigu slėgis pakyla aukščiau, radiatoriaus dangtelis turi galėti išleisti slėgio perteklių iš aušinimo sistemos. Kitaip gali nutrūkti žarnelė, arba net pats radiatorius. Todėl, radiatoriaus dangtelio apačioje yra vožtuvas, atpažįstamas dėl slėgio plokštelės su spyruokle. Šis vožtuvas lengvai pakelia dangtelį, jeigu reikia išleisti papildomą slėgį. Tai leidžia tinkamai veikti aušinimo sistemai ir yra kaip saugumo priemonė apsaugant nuo didesnių pažeidimų.
Radiatoriaus dangtelis turi papildomą saugumo funkciją. Esant slėgiui jo negalima nuimti ir jis užsirakina pasukus 90˚ kampu. Taip yra tam, kad būtų apsaugoma nuo karštų garų purškiamų į žmogaus, nuėmusio dangtelį, veidą. Slėgis išeina per apačią ir neatleidžia dangtelio tol, kol sistema pakankamai neatsipalaidavo. Nepaisant to, aušinimo sistemos atidarymas, esant dideliam slėgiui, yra labai pavojingas. Nudegintos rankos taip pat labai nemalonu. Todėl, taisyklė numeris vienas, atidarant radiatoriaus dangtelį yra: palaukti, kol variklis pilnai atauš. Esant perkaitusiam varikliui, palaukite bent 30 minučių.
Papildomo slėgio aušinimo sistemoje priežastys
Didelis slėgis aušinimo sistemoje gali susidaryti trimis būdais.
Aušinimo skysčio lygis yra per mažas: mažas aušinimo skysčio lygis sukelia likusį vandenį virti. Vienas litras vandens sugeneruoja 1650 litrus garų. Tai paaiškina kodėl slėgis aušinimo sistemoje mažėjant aušinimo skysčio kiekiui sparčiai kyla.
Perkrautas variklis: važiuojant į kalną, pilnai pakrautu automobiliu, pilnu greičiu, net galingiausi varikliai gali pasiekti savo galimybių ribas. Be to, per karštas oras gali sukelti radiatoriaus virimą. Siurblio gedimai, pavyzdžiui dėl atsileidusio pavaros diržo vandens siurblyje taip pat yra tarp dažnų priežasčių.
Sugedęs cilindro galvos tarpiklis: jeigu cilindro galvos tarpiklis yra nudegęs ties vieta, kuri yra itin svarbi aušinimo sistemos sandarumui, slėgis taip pat greitai kyla.
Radiatoriaus dangtelio gedimai
Radiatoriaus dangtelis nuolatos liečiasi su karštu ir šaltu vandeniu, plius antifrizo medžiagomis bei trinties medžiagomis iš aušinimo sistemos. Iš pradžių bus paveiktas tarpiklis. Kai alyva pateks į aušinimo sistemą dėl sugedusio cilindro galvos tarpiklio, tarpiklio atsiskyrimo, o taip pat kitų guminių dalių aušinimo sistemoje, įskaitant žarneles - tai tik laiko klausimas. Tarpiklis gali būti keičiamas atskirai, bet tai nėra visai logiška. Radiatoriaus dangtelio vožtuvo ritės spyruoklė kenčia ir laikui bėgant praranda savo įtampą.
Todėl, jeigu matomi kokie nors gedimai, radiatoriaus dangtelį reikia pakeisti. Jo veikimo laikas labai kinta. Radiatoriaus dangtelis paprastai išsilaiko 10 metų ar net ilgiau. Jeigu radiatoriui reikia keitimo, akivaizdu, kad reikia pakeisti ir radiatoriaus dangtelį. Tai garantuoja naują, šios labai svarbios automobilio konstrukcijos būklę, be jokio reikalo maišyti senas ir naujas detales. Jeigu automobilis turi elektrinį radiatoriaus ventiliatorių, keičiant radiatorių verta pakeisti ir ventiliatoriaus jungiklį.
Iš kitos pusės, radiatoriaus dangtelio keitimas yra labai paprastas: palaukite kol automobilis visiškai atauš, pasukite dangtelį 90˚ prieš laikrodžio rodyklę, nuimkite ir pakeiskite naują dalį. Naujas radiatoriaus dangtelis yra labai pigus. Jų kaina prasideda nuo 5 – 6 eurų už priimtinos kokybės detales.