Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius tavo automobiliui

Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius už Top modeliams
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius BMW 5 Serija
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius BMW 3 Serija
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius AUDI A6
- AUDI A4
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius VOLKSWAGEN PASSAT
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius VOLKSWAGEN GOLF
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius MERCEDES-BENZ E Klasė
- TOYOTA AVENSIS
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius OPEL ASTRA
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius OPEL ZAFIRA
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius BMW X5
- VOLVO V70
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius TOYOTA COROLLA
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius SKODA OCTAVIA
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius VOLVO XC60
- AUDI A3
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius MERCEDES-BENZ C Klasė
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius HONDA CR-V
- Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius VOLVO XC 90
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
Sankaba, radiatoriaus ventiliatorius defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Aušinimo pagalba
Variklio ventiliatorius automobilyje yra laikomas visai šalia radiatoriaus. Jo užduotis yra suteikti radiatoriui papildomą oro tėkmę, kai jis nebegali pasiekti variklio aušinimo veiksmingumo. Taip atsitinka, kai variklis perkaista dėl per didelės apkrovos (pvz. ilgai važiuojant į kalną), karštu oru, nuolatos veikiant arba esant gedimui aušinimo sistemoje. Automobilio istorijos metu, buvo atlikti keli bandymai teikti orą radiatoriui pūstuvu.
Ventiliatoriaus sraigtų kontrolė ir reguliavimas
Ventiliatoriaus sraigtai sukuria oro tėkmę dėl savo sukimosi, eidamas per radiatorių, ištraukia karštą orą. Šis procesas, iki tam tikro laipsnio, apsaugo nuo variklio perkaitimo ir stūmoklių pažeidimų, užsikirtimų arba nudegusių cilindro galvų tarpiklių. Senesniuose automobiliuose propelerio ventiliatorius buvo nuolatos varomas su dantračių pavara, vertikalių velenų arba diržo mechanizmo pagalba. Nuolatinis radiatoriaus vėdinimas nebuvo idealus automobilio veikimui. Jis sukėlė prastą variklio veikimą ir netikslų aušinimo skysčio vėsinimą. Taip atsirado būtinybė suteikti ventiliatoriaus propeleriui kontrolę, kad pastarasis veiktų tik tada, kai reikia.
Iki pat ankstyvųjų 1990-ųjų, klampieji fenai ir magnetinės sankabos buvo populiari technologija rotacijos greičiui ir ventiliatoriaus sraigtams. Magnetinė sankaba įjungia ir išjungia ventiliatorių su bimetaline spyruokle, prijungta prie magneto. Klampiosios jungties ventiliatorius per kompleksą, uždaroje sistemoje, kurioje išsiplečiantis klampusis skystis varo ventiliatoriaus sraigtus. Abi ventiliatoriaus jungties versijos yra pasenusios ir nebėra naudojamos naujuose automobiliuose. Nauja ventiliatoriaus versija yra aprūpinta motoru, kuris valdomas terminiu jungikliu. Modernūs automobiliai dažnai turi tiksliai reikiamą oro tėkmę su nustatytais ventiliatoriaus sraigtų greičiais.
Sugedusius klampiosios jungties keitimas
Klampiosios ir magnetinės jungtys naudojamos tik senuose automobiliuose, todėl gedimai šiose jungtyse pasitaiko dažniau. Sugedusi ventiliatoriaus jungtis gali būti variklio perkaitimo ar net virimo priežastimi. Jeigu įtariama ventiliatoriaus jungtis, ją galima patikrinti:
Paprasčiausias būdas tai atlikti - užkurti variklį ir palaukti, kol ventiliatorius pradės veikti. Reikalingos gana šiltos oro sąlygos, kitaip gali prireikti nemažai laiko, kol variklis pasieks reikiamą temperatūrą. Variklis jokiu būdu neturėtų veikti uždaroje patalpoje, kad apsisaugotumėte nuo mirtino anglies monoksido apsinuodijomo. Sugedusią klampiąją jungtį galite atpažinti dėl nepakankamo veikimo arba alyvos pratekėjimo. Sugedusi magnetinė ventiliatoriaus sankaba dažnai visiškai nebeveikia. Sugedusi magnetinė ventiliatoriaus jungtis gali girdėtis dėl girgždėjimo.
Jo keitimas nėra labai sudėtingas. Detalė tvirtinama prie radiatoriaus ir prijungiama prie variklio su diržo mechanizmu. Jį galima tiesiogiaia tsukti nuo radiatoriaus, arba pakeisti kartu su radiatoriumi. Varžtas tvirtinamas klampiąją jungtį prie radiatoriaus yra itin gerai priveržiamas. Jam atsukti reikia daug jėgos, arba atitinkamos svirties.
Ventiliatoriaus sankabos įsigijimas
Įprastos ventiliatoriaus sankabos naudojamos senesniuose automobiliuose, pagamintuose ikil 2005. Todėl jų paklausa po mažu blėsta. Nepaisant to, priklausomai nuo automobilio konstrukcijos, jos yra gana brangios. Kokybiškų prekinių ženklų produktai kainuoja tarp 80 – 200 eurų. Šios dalys labai svarbios ir jų ekonomiškumas yra ne tik puiki mintis: gendantis ventiliatorius gali pridaryti rimtų bėdų varikliui.