Stabdžių diskai tavo automobiliui
Diskai už Top modeliams
- BMW 5 Serija Stabdžių diskas
- Stabdžių diskas BMW 3 Serija
- Diskas AUDI A6
- VOLKSWAGEN PASSAT
- AUDI A4 Stabdžių diskas
- Stabdžių diskas VOLKSWAGEN GOLF
- Diskas MERCEDES-BENZ E Klasė
- OPEL ASTRA
- TOYOTA AVENSIS Stabdžių diskas
- Stabdžių diskas OPEL ZAFIRA
- Diskas BMW X5
- VOLVO V70
- TOYOTA COROLLA Stabdžių diskas
- Stabdžių diskas MERCEDES-BENZ C Klasė
- Diskas AUDI A3
- SKODA OCTAVIA
- HONDA CR-V Stabdžių diskas
- Stabdžių diskas VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Diskas VOLKSWAGEN TOURAN
- VOLVO XC60
Stabdžių diskai defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Kokybiški stabdžių diskai lygu saugiam vairavimui
Be stabdžių kaladėlių, stabdžių diskai yra svarbiausia saugumo dalis automobilyje. Žymiai svarbiau, negu automobilio galėjimas važiuoti yra galimybė jį tinkamai sustabdyti. Aukšto pajėgumo stabdžių diskai yra nebrangūs ir ženkliai prisideda prie automobilio saugumo.
Paprasta sudėtis
Stabdžių diskas yra iš metalo išlieta dalis, iš esmės, apvalus plieninis diskas. Viduryje jis turi įpjovą, kuri leidžia jį pritvirtinti prie rato įvorės. Stabdžių diskai įprastai tvirtinami keturiomis veržlėmis. Aukšto pajėgumo stabdžių diskai turi penkias gręžimo skyles. Stabdžių diskai su trimis gręžimo skylėmis, anksčiau dažniausiai naudoti prancūziškuose automobiliuose, dabar beveik nebenaudojami.
Stabdžių diskas yra viena dalis, tačiau egzistuoja skirtingos jos konstrukcijos. Be paprasto stabdžių disko mažiems automobiliams arba automobiliams su sumažinti galia, siūlomi aukšto pajėgumo dvigubi diskai su vidine vėdinimo sistema. Tarp vidinio ir išorinio disko juose yra oro kaušeliai, kurie vairuojant nuolat tiekia orą, aušina diską ir veiksmingai apsaugo nuo perkaitimo stabdant, ypač dideliu greičiu. Iš vidaus ventiliuojami stabdžių diskai yra ženkliai brangesni, negu įprasti diskai be vėdinimo.
Nuolatinis nusidėvėjimas
Stabdžių diskai gaminami kaip nusidėvinti dalis, bet tai nėra joks gamintojų triukas siekiant užsidirbti daugiau pinigų, tačiau tai saugumo reikalavimas. Stabdžių diskai sugeria trinties jėgas kylančias iš į stabdžių diską besitrinančių stabdžių trinkelių bei sukelia jo įkaitimą. Ypatingai kieti ir patvarūs stabdžių diskai tik lemtų stabdžių trinkelių greitesnę trintį.
Stabdžių trinkelių ir diskų keitimo santykis yra 2:1, pažymintis, kad stabdžių diskus reikia keisti kas antrą kartą keičiant stabdžių trinkeles. Stabdžių diskų gamintojai diktuoja minimalų storį. Nepaisant to, likutinis stabdžių disko storis nėra vienintelis svarbus kriterijus keitimui.
Stabdžių diskų tikrinimas
Kiekvieną kartą, kai keičiamos stabdžių trinkelės, stabdžių diskai turi būti nuodugniai patikrinami. Svarbiausios dalys yra:
- Spalva
- Įtrūkimai
- Grioveliai
- Nuosėdų storis
Perdėtinis įkaitimas sukelia melsvą atspalvį ant plieno. Plienas sukietėja ir praranda savo lankstumą. Mėlyni stabdžių diskai yra perkaitę ir reikalauja keitimo.
Įtrūkimai neleidžia daryti kompromisų. Net mažiausias įtrūkimas stabdžio diske yra būtino keitimo ženklas. Jėgos, veikiančios stabdžių diske yra gerokai per didelės, kad į tai nebūtų kreipiamas dėmesys. Mažas įtrūkimas greitai tampa dideliu įtrūkimu, kuris gali sukelti viso disko gedimą.
Grioveliai yra gana dažni stabdžių diskui. Juos sukelia nuolatinė trintis su stabdžių trinkelėmis. Nepaisant to, grioveliai neturėtų būti per dideli. Jie turi pažeidžiamą efektą stabdžių trinkelėms ir žalingą poveikį stabdymo atlikimui.
Nuolatinis nuosėdų storis gali būti randamas ant stabdžių diskų pakuotės. Net jeigu ji dar nebuvo pilnai pasiektas, geriausia nepaisant to jį vis tiek pakeisti. Saugumas pirmiausia.
Besitrinantys stabdžių diskai?
Besitrinantys grioveliai iš stabdžių disko buvo įprasta praktika, kad paviršius vėl būtų lygus. Įdedamo darbo kiekis nebėra proporcingas naujų stabdžių diskų kainomis. Kadangi, stabdžių diskai, bet kokiu atveju, turi būti išardomi, naujųjų diegimas yra geresnis pasirinkimas. Trinties prietaiso naudojimas ir profesionalus vykdymas yra ženkliai brangesni negu paprastas keitimas.
Stabdžių diskų keitimas
Stabdžių diskų keitimas yra gana nesunkus. Stabdžių diskai keičiami kartu su stabdžių trinkelėmis. Jie pritvirtinami prie įvorės ar rato guolio korpuso su centrine veržle ir keturiais varžtais. Varžtai atlaisvinami, senas diskas nuimamas, naujas diskas montuojamas ir pritvirtinamas. Jį prisukant, turi būti naudojamas tinkamas sukimo momentas!
Pirmenybė kokybei!
Stabdžių diskai, net tie iš Bosch, ATE ar kitų gerai žinomų prekinių ženklų yra pigūs, todėl pigesnių detalių pirkimas yra labai rizikingas. Tokiu atveju, kiekvienas papildomai investuotas euras prisideda prie saugaus vairavimo ir atsakingumo.