Rato stabdžių cilindras tavo automobiliui
Rato stabdžių cilindras už Top modeliams
- Rato stabdžių cilindras BMW 5 Serija
- Rato stabdžių cilindras BMW 3 Serija
- Rato stabdžių cilindras AUDI A6
- AUDI A4
- Rato stabdžių cilindras VOLKSWAGEN PASSAT
- Rato stabdžių cilindras VOLKSWAGEN GOLF
- Rato stabdžių cilindras MERCEDES-BENZ E Klasė
- TOYOTA AVENSIS
- Rato stabdžių cilindras OPEL ASTRA
- Rato stabdžių cilindras OPEL ZAFIRA
- Rato stabdžių cilindras BMW X5
- VOLVO V70
- Rato stabdžių cilindras TOYOTA COROLLA
- Rato stabdžių cilindras SKODA OCTAVIA
- Rato stabdžių cilindras VOLVO XC60
- AUDI A3
- Rato stabdžių cilindras MERCEDES-BENZ C Klasė
- Rato stabdžių cilindras HONDA CR-V
- Rato stabdžių cilindras VOLVO XC 90
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
Rato stabdžių cilindras defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Saugus stabdymas su stabdžių cilindro hidraulika
Rato stabdžių cilindras yra techninis komponentas, kuris judina trinkeles stabdžiuose. Rato stabdžių cilindrai yra būgniniuose, o taip pat ir diskiniuose stabdžiuose. Tobula jų techninė būklė garantuoja saugią transmisiją ir stabdymo galią. Nebūtinai montuojami kaip nusidėvinti dalis, jie bet kokiu atveju reikalauja nuolatinio patikrinimo. Tai ypatingai tinka stabdžių cilindrams ir būgniniams stabdžiams.
Hidraulikos galia
Automobilio stabdžiai veikia pagal hidraulinės transmisijos principą, remdamiesi principu, kad skysčių negalima suspausti. Todėl, uždaroje hidraulikos sistemoje egzistuoja lygus slėgis.
Stabdžių pedalo naudojimas lemia, kad ilgas ir plonas cilindras yra giliai įspaudžiamas į talpą su pakankamai nedaug jėgos, dėka stabdžių stiprintuvo, kuris stumia platų cilindrą į išorę stabdžių linijos pabaigoje. Šis cilindras naudoja savo jėgą stabdžių kaladėlėms ar trinkelėms. Atstumas tarp trinkelių ir stabdžių disko ar būgno yra vos keli milimetrai. Jie, pilna jėga, suspaudžiami kartu.
Stabdžių cilindro pozicija ir sandara
Rato stabdžio cilindro konstrukcija skiriasi būgniniuose ir diskiniuose stabdžiuose, tačiau, nepaisant to, jų užduotis ir funkcija išlieka ta pati. Abiem atvejais, hidraulinė sistema, iš vienos pusės atvira, tiekiama su hidrauline alyva, dėka lanksčių žarnelių. Abu viduryje turi judantį stūmoklį, kuris spaudžiamas į išorę, kai stabdis yra naudojamas ir traukiamas į vidų, kai yra nenaudojamas. Būgniniame stabdyje, stabdžio cilindras yra šalia būgninio stabdžio. Tai maža dalis, kuri naudoja jėgą stabdžių trinkelėms iš abiejų pusių. Ant priekinio stabdžio - visuomet diskinis stabdis - stabdžio cilindras yra integruojamas į kalibrą. Jis didesnis negu būgniniame stabdyje ir turi tik vieną hidraulinį stūmoklį.
Kad apsaugotumėme nuo hidraulinės alyvos pratekėjimo, stabdžių cilindrai aprūpinami guminėmis rankovėmis. Jos, visai kaip ir vadovai, turi užduotį apsaugoti silpnąsias detalės vietas.
Rato stabdžių cilindro gedimai
Svarbiausias ratų stabdžio cilindro Achilo kulnas, dažniausiai yra jo sandarumas. Guminės rankovės pamažu tampa akytos. Stabdžių skystis prateka su mirtinomis pasekmėmis visai stabdžių sistemai. Problema dažniausiai nutinka rato stabdžių cilindre būgniniuose stabdžiuose. Pratekanti alyva sugadina stabdžių funkciją. Būgne susidaro tepalų sluoksnis, kuris paveikia trinties jėga tarp trinkelės ir būgno. Be to, stabdžių slėgis mažėja, o į stabdžių liniją gali patekti oras.
Stabdžių diskuose, ypač stabdžių cilindro vadovai yra linkę nusidėvėti. Jie gali išsiplėsti dėl rūdžių ir dėl to pilnai užkimšti stabdžius. Ši problema nutikdavo pirmosios kartos Opel Corsa.
Rato stabdžių cilindrų remontas
Būgniniams stabdžiams rato stabdžių cilindro keitimas yra dalis įprastinės priežiūros. Daugelis atsarginių dalių gamintojų siūlo remonto rinkinius būgniniams stabdžiams, kurie apima rato stabdžio cilindrą. Nors tai ir ilgai užtrunka, prevencinis šios dalies remontas yra vertas. Jeigu integruotas stabdžio cilindras yra nepažeistas, dalys visuomet keičiamos kartu. Tikrai būtų labai nemalonu, jeigu reiktų ir vėl išrinkti stabdžių sistemą, nes cilindras vėl pradėjo pratekėti.
Ratų stabdžių cilindrai diskiniuose stabdžiuose yra sudėtingesni. Ypač, vadovai gali užsikirsti dėl purvo, trinties dalių ir korozijos. Nuėmimo įrankis palengvina ratų stabdžio cilindro išrinkimą.
Teoriškai, galima sutvarkyti sugedusį stabdžių cilindrą pakeičiant rankoves. Kadangi pilnos dalys yra labai pigios, tai visai sudėtinga.
SVARBU: pakeitus stabdžių cilindrus, stabdžių sistemą reikia išvalyti. Šia proga reikėtų patikrinti stabdžių skysčio kokybę.
Naujo rato stabdžių cilindro kaina
Ratų stabdžių cilindrų būgniniams stabdžiams kainos prasideda nuo 10 eurų atskiroms detalėms. Tačiau, visuomet rekomenduojama atlikti kapitalinį stabdžių remontą.















































