Priekinis žibintas tavo automobiliui

Priekinis žibintas už Top modeliams
- Priekinis žibintas BMW 5 Serija
- Priekinis žibintas BMW 3 Serija
- Priekinis žibintas AUDI A6
- AUDI A4
- Priekinis žibintas VOLKSWAGEN PASSAT
- Priekinis žibintas VOLKSWAGEN GOLF
- Priekinis žibintas MERCEDES-BENZ E Klasė
- TOYOTA AVENSIS
- Priekinis žibintas OPEL ASTRA
- Priekinis žibintas OPEL ZAFIRA
- Priekinis žibintas BMW X5
- VOLVO V70
- Priekinis žibintas TOYOTA COROLLA
- Priekinis žibintas SKODA OCTAVIA
- Priekinis žibintas VOLVO XC60
- AUDI A3
- Priekinis žibintas MERCEDES-BENZ C Klasė
- Priekinis žibintas HONDA CR-V
- Priekinis žibintas VOLVO XC 90
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
Priekinis žibintas defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Matykite ir būkite matomi su priekiniais žibintais
Priekinis žibintas yra stipri lempa automobilio priekyje. Ji turi pranešimo funkciją, leidžianti vairuotojui matyti kelią prieš save, kai būna tamsu. Iš pradžių, naudoti karbido žibintai per laiką tapo tikru aukštos kokybės produktu su keliais moduliais ir funkcijomis.
Priekinių žibintų dalys
Priekinis žibintas susideda iš šių detalių:
- Šviesos šaltinis artimiesiems žibintams / trumpas spindulys
- Šviesos šaltinis tolimiesiems žibintams
- Atšvaitas
- Korpusas
- Uždanga (moderniuose automobiliuose iki 10 metų)
- Lygio nustatymo prietaisas
- Galimai: plovimo sistema (išskyrus xenon priekiniuose žibintuose, kur tai privaloma)
Kaip šviesos šaltinis, priekiniams žibintams naudojamos trys skirtingos sistemos:
- Filamentinės lemputės
- Xenon
- LED
Filamentinės lemputės yra įprastos jau keletą dešimtmečių. Jos yra pigios pagaminti ir lengvai keičiamos. Laikui bėgant, jų švietimo laikas patobulėjo. Filamentinės (kaitrinės lemputės) turi limituotą naudojimo laiką ir prastą naudingumo balą. Dėl šilumos radiacijos prarandama visai nemažai energijos.
Xenon priekiniai žibintai yra labai stiprūs, tačiau brangūs, o jų struktūra yra komplikuota. Xenon priekiniai žibintai taip pat turi limituotą naudojimo laiką, tačiau visuomet turi būti keičiami poromis, o tai padaro šviesos vieneto keitimą ženkliu kainos faktoriumi.
LED priekiniai žibintai dar nėra plačiai paplitę. Pranešimo sistemose jie tapo standartiniai. Jų, kaip aktyvaus apšvietimo naudojimui, jų veikimas dar visai neseniai buvo laikomas per silpnu.
Tinkamos lemputės yra gana brangios, tačiau, galima pastebėti kainų sumažėjimą. Pirmieji LED žibintai gali būti keičiami tradicinėmis filamentinėmis lemputėmis, kurios lengvai prieinamos. LED žibintai turi aukštesnį naudingumą ir veikimo laiką negu įprastinės lemputės.
Atšvatias, korpusas ir, ypatingai, uždanga dažnai siejama su nusidėvėjimu. Ten patenkanti drėgmė akina atšvaitą. UV spinduliuotė iš saulės ir besitrinančios smėlio dalelės lemia, kad priekinių žibintų uždanga, laikui bėgant tampa blausi. Korpusas gali sulūžti montavimo vietoje dėl variklio vibravimo. Šį pažeidimą galima dalinai pašalinti, pvz. atsargiai šlifuojant priekinio žibinto uždangą. Jeigu korpusas įtrūksta, arba atšvaitas pilnai apsiblausia, keitimas yra vienintelis pasirinkimas.
Priekinių žibintų lygio nustatymo prietaisas yra atskira dalis, daugelyje automobilių veikianti su mažu motoru. Senesniuose automobiliuose, pavyzdžiui Fiat Cinquecento ar Volvo jie turi hidraulinę priekinių žibintų lygio nustatymo sistemą. Jos labai linkusios nusidėvėti, o jų remontas yra gana brangus. Daugelis automobilių buvo nustoti naudoti iš anksto, nes šis modulis sugedo.
Priekinių žibintų valymo sistema yra privaloma xenon žibintams. Kituose automobiliuose, ji nėra privaloma. Ji susideda iš mažo purkštuko, kuris prijungiamas prie priekinio stiklo ploviklio. 80-ųjų plovimo sistemos su atskirais mažais valytuvais šiandien nebėra naudojamos.
Priekinių žibintų gedimai
Priekinių žibintų gedimai dažnai sukeliami lempų. Dėl to, filamentines lemputes galima pakeisti vos per kelias minutes be jokių įrankių. Šiandien, tai nebūtinai yra tiesa. Todėl, priekiniai žibintai gali sugesti automobiliuose dėl šių priežasčių: į vidų patenkančio vandens, užakinamų atšvaitų ir uždangų arba įtrūkusio korpuso. Taip pat, priekiniai žibintai visuomet yra pirmieji pažeidžiami susidūrimų atveju. Įvykus avarijai jie visuomet keičiami kaip standartinis komponentas.
Naujo priekinio žibinto pirkimas
Naujo priekinio žibinto kaina labai priklauso nuo automobilio konstrukcijos ir rūšies. Pigiems ir kompaktiškiems automobiliams, naujų priekinių žibintų kaina prasideda nuo 50 eurų. Sudėtingi xenon priekiniai žibintai lengvai gali kainuoti kelis šimtus iki tūkstančių eurų už vienetą. Nuolaidos ir specialūs pasiūlymai gali padėti sutaupyti. Todėl, visuomet verta palyginti kainas. Tačiau, jums visuomet reikėtų rinktis kokybiškus prekinius ženklus. Tik originalios patvirtintos detalės suteikia norimą rezultatą.