Kintamosios srovės generatorius tavo automobiliui
Kintamosios srovės generatorius už Top modeliams
- Kintamosios srovės generatorius BMW 5 Serija
- Kintamosios srovės generatorius BMW 3 Serija
- Kintamosios srovės generatorius AUDI A6
- AUDI A4
- Kintamosios srovės generatorius VOLKSWAGEN PASSAT
- Kintamosios srovės generatorius VOLKSWAGEN GOLF
- Kintamosios srovės generatorius MERCEDES-BENZ E Klasė
- TOYOTA AVENSIS
- Kintamosios srovės generatorius OPEL ASTRA
- Kintamosios srovės generatorius OPEL ZAFIRA
- Kintamosios srovės generatorius BMW X5
- VOLVO V70
- Kintamosios srovės generatorius TOYOTA COROLLA
- Kintamosios srovės generatorius SKODA OCTAVIA
- Kintamosios srovės generatorius VOLVO XC60
- AUDI A3
- Kintamosios srovės generatorius MERCEDES-BENZ C Klasė
- Kintamosios srovės generatorius HONDA CR-V
- Kintamosios srovės generatorius VOLVO XC 90
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
Kintamosios srovės generatorius defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Dinama ar generatorius generuoja automobiliui reikalingą elektros srovę. Dar visai neseniai, elektros prietaisų skaičius automobilyje buvo visai nedidelis: šviesos, degimas, starteris, garsinis signalas ir radijas buvo vieninteliai prietaisai, kuriems reikėjo elektros energijos. Tai ženkliai pasikeitė. Padidėjusi paklausa sukėlė naujus pokyčius generatoriaus išdėstyme.
Generatoriaus konstrukcija
Generatorius susideda iš
- rotoriaus
- statoriaus
- korpuso
- slydimo žiedo
- guolio
- motoro
Rotorius yra besisukantis velenas su trimis ar keturiomis ritėmis. Jis varomas statoriaus skriemulio diržu, taip pat susideda iš varinės ritės. Abi detalės sukuria magnetinius laukus. Konkuruojantys laukai generuoja elektrą, sukuriamą rotoriuje ir perduodamą į varinį žiedą. Dvi anglies smeigės trinasi į jį, užimdamos elektronus. Anglies smeigtukai, dar vadinami šepetėliais perduoda elektrą į diodus, kur ji padaroma prieinama automobilio elektros tinklui. Per laidus elektra perduodama į automobilį.
Generatoriaus gedimai
Anglies šepetėliai yra įprastai nusidėvinti generatoriaus atsarginė dalis. Jie tvarkomi su vienu varžtu. Generatoriaus šepetėlius galima lengvai ir nebrangiai pakeisti. Nusidėvėjusius generatoriaus šepetėlius galima pastebėti dėl nustojusio veikti generatoriaus. Be to, nusidėvi ir varinis žiedas dėl nuolatinės trinties su anglies šepetėliais. Keitimas čia sudėtingesnis.
Guoliai taip pat yra generatoriaus dalys, kurios gali nusidėvėti. Tai galima atpažinti dėl tam tikro dundėjimo. Guolius galima pakeisti, tačiau tai gana sudėtinga ir užtrunka nemažai laiko.
Jeigu perdega statoriaus ir rotoriaus ritės, generatoriaus suremontuoti nebepavyks ir jį reikia pakeisti.
Padidinti reikalavimai
Anskčiau, generatoriui tereikėjo sukurti 6 Voltus. Vėliau, keleiviniams automobiliams buvo įprasti 12V generatoriai. Modernūs ir patogūs automobiliai turi žymiai daugiau prietaisų, tokių kaip:
- jutikliai
- sėdynių šildymas
- vairo šildymas
- šildomi šoniniai veidrodėliai
- navigacijos prietaisai
- pramogų sistemos
ir daug daugiau. Generatoriams reikia sukurti didesnę įtampą. Šiuo metu, naujas standartas yra 14.4 V. Ši tendencija tęsiasi.
Konstrukciniai pokyčiai
Didesnė paklausa neturėtų būti tenkinama tik didesniais generatoriais, kurie bereikalingai padidina svorį ir automobilio kainą. Vietoje to, generatoriai pradėjo greičiau veikti. Bet dėl to greičiau nusidėvi guoliai. Dėl šios priežasties, generatoriai nebėra maitinami V formos diržu. Įprasti generatoriai dabar susideda iš
- lygaus diržo
- laisvos eigos generatoriaus skriemulio
- diržo įtempėjo
Laisvos eigos generatoriaus skriemulys leidžia generatoriaus veleno greitėti tik viena kryptimi. Esant apkrovos pokyčiui jis ir toliau sukasi. Nuo sulėtėjimo apsisaugoma ir taip tausojami guoliai. Tai padaro modernius generatorius tokius pat patvarius, nepaisant jų padidinto veiksmingumo.
Generatoriaus naudojimo laikas
Ties 100 000 km, generatorius palaipsniui pradeda nusidėvėti. Dažnai, generatorius galima suremontuoti pastebėjus pirmuosius gedimo ženklus, pakeičiant anglies šepetėlius. Jeigu guoliai ir slydimo žiedai nebeveikia, remontas dažniausiai bus brangesnis negu naujas generatorius.
Naujo generatoriaus kaina
Naujo generatoriaus iš kokybių automobilių dalių tiekėjo, kaina prasideda nuo 150 eurų. Įprastai, pigesni generatoriai turi trumpesnį naudojimo laiką. Nauji generatoriai tiekiami su naujais anglies šepetėliais, diodais, o taip pat nauju laisvos eigos generatoriaus skriemuliu, kuris leidžia išspręsti visas problemas keliais veiksmais. Todėl, senų generatorių sudėtingas išrinkimas ir remontas nėra labai pateisinamas.















































