V formos rumbuoti diržai tavo automobiliui
V formos rumbuoti diržai už Top modeliams
- BMW 5 Serija Dirzas pleistiskas polifoninis
- Dirzas pleistiskas polifoninis BMW 3 Serija
- Generatoriaus dirzas AUDI A6
- VOLKSWAGEN PASSAT
- AUDI A4 Dirzas pleistiskas polifoninis
- Dirzas pleistiskas polifoninis VOLKSWAGEN GOLF
- Generatoriaus dirzas MERCEDES-BENZ E Klasė
- OPEL ASTRA
- TOYOTA AVENSIS Dirzas pleistiskas polifoninis
- Dirzas pleistiskas polifoninis OPEL ZAFIRA
- Generatoriaus dirzas BMW X5
- VOLVO V70
- TOYOTA COROLLA Dirzas pleistiskas polifoninis
- Dirzas pleistiskas polifoninis MERCEDES-BENZ C Klasė
- Generatoriaus dirzas AUDI A3
- SKODA OCTAVIA
- HONDA CR-V Dirzas pleistiskas polifoninis
- Dirzas pleistiskas polifoninis VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Generatoriaus dirzas VOLKSWAGEN TOURAN
- VOLVO XC60
V formos rumbuoti diržai defektas? » Identifikuoti gedimą • Taisyti • Keitimo instrukcija
Daugiau galios, mažiau cypimo su serpentino diržu
Kas vis dar pamena šlykštų automobilio garsą, kurį leisdavo laisvas V formos diržas? Priežastis kodėl šis garsas dingo iš viešumos yra serpentino diržas. Šios rūšies diržas (poly-v arba v formos rumbuotasis diržas) beveik visiškai pakeitė tradicinius V formos diržus. Nepaisant to, garso sumažinimas nėra tikroji pavaros diržo atnaujinimo priežastis.
Didesnis našumas su tuo pačiu generatoriumi
Priežastis kodėl V formos diržą pakeitė serpentino diržas slypi didesniuose vartotojo lūkesčiuose. Modernūs automobiliai aprūpinami su ženkliai daugiau elektronikos prietaisų, negu anksčiau. Sėdynių šildymas, oro kondicionierius, saugumo ir komforto sistemos, jutikliai, galingos audio sistemos ir t.t. iškilo paklausa ženkliai daugiau iš generatoriaus, negu galėjo suteikti paprastos 12 V dinamos.
Didesnių generatorių diegimas galėjo būti vienas sprendimų, padidinančių elektros energijos tiekimą automobilyje. Tai, iš kitos pusės taptų neproporcingai brangu. Vietoje to, turimas generatorius pradėtas naudoti su didesniu greičiu. Tačiau, tai turi vieną aiškų trūkumą: guolis nusidėvi greičiau, kai generatorius varomas tradiciniu V formos diržu.
Sumažinas nusidėvėjimas su laisvąja eiga
Kad būtų gaunamas didesnis našumas iš to pačio generatoriaus, ir tuo pačiu laiku guolių nusidėvėjimas būtų kontroliuojamas, gamintojai pasinaudojo gudrybe: moderniuose automobiliuose, generatorius turi laisvos eigos skriemulį. Tai reiškia, kad jį galima sukti tik į vieną pusę. Kai variklio apsukos yra žemos, smagratis išlaiko sukimosi energiją iki tol, kol vėl pasiekiamos aukštesnės apsukos. Tvirtame sujungime tarp V formos diržo ir generatoriaus, generatoriaus greitis ženkliai sumažėjo ir vėliau buvo sustiprintas. Laisvasis sukimasis apsaugo guolius ir neleidžia taip greitai nusidėvėti.
Serpentino diržo įtempimas
Siekiant užtikrinti generatoriaus ir laisvos eigos skriemulio veikimą be problemų, reikia palaikyti tinkamą diržo įtempimą. Tai taip pat galiojo ir V formos diržui. Esant tvirtam sujungimui tarp motoro ir generatoriaus, diržo įtempimas buvo nustatomas tiesiogiai ant generatoriaus. Laisvos eigos generatriaus smagratis reikalauja išorinio įtempimo skriemulio, kuris išlaiko lankstų įtempimą. Laisvos eigos generatoriaus smagratis ir įtempėjo skriemulys reikalauja didelio kontaktinio paviršiaus, ir vienintėlis būdas tai pakeisti buvo atsisakyti V formos diržo bei pakeisti jį ženkliai platesniu serpentino diržu.
Tas pats našumas, didesnis paviršius
Serpentino diržas yra lygus diržas sutvirtintas išilginiais iškilimais. V formos iškilimai turi tą pačią funkciją, kaip ir įprastame V formos dirže: jie stabilizuoja diržą ir padidina besiliečiančio paviršiaus plotą ant laisvos eigos generatoriaus smagračio, o taip pat varo variklio ratą. Daugelyje automobilių, serpentino diržas papildomai maitina vandens siurblį, o tai sukelia šiai detalei daug apkrovos.
Serpentino diržo keitimas
Serpentino diržo keitimas nėra toks paprastas, kaip būdavo anksčiau. Reikia turėti žinių apie įtempėją . Modernių prekinių ženklų diržai yra itin patvarūs. Jie keičiami kartu su laisvos eigos generatoriaus smagračiu ir įtempėju, atėjus keitimo laiko intervalui. Tai ne taip pigu, kaip būdavo pakeisti V formos diržą, tačiau atstato pilną automobilio funkcionalumą iki ateinančio priežiūros intervalo. Jeigu diržas iš anksto sugenda, tai turbūt yra dėl mechaninių pažeidimų. Tai būtina patikrinti. Dažnai už iš anksto sugendančius serpentino diržus atsakingi graužikai. Pats diržas kainuoja tarp 5 ir 20 eurų, o su šiek tiek išmanumo gali būti pakeistas per porą minučių. Dėl didelės apkrovos, būtina naudoti gerų prekinių ženklų prekes. Tai užtikrina reikalingą saugumą ilgam ir atpalaiduotam vairavimui.